گروه تواشیح بقیه الله ایران

... السلام علیک یا بقیه الله فی ارضه

گروه تواشیح بقیه الله ایران

... السلام علیک یا بقیه الله فی ارضه

انتقاد شدید نفر نخست مسابقات بین المللی از بنیاد ملی نخبگان

بقیه الله | دوشنبه, ۱۰ خرداد ۱۳۹۵، ۰۱:۲۰ ب.ظ | ۱ نظر

بنیاد ملی نخبگان قرآن را کنار گذاشته است!

گروه فعالیت‌های قرآنی: رتبه اول رشته حفظ مسابقات بین‌المللی قرآن و دارنده مدرک درجه یک حفظ قرآن ضمن گلایه از کم‌توجهی به حافظان قرآن در برابر قاریان از سوی نهادهای مسئول اظهار کرد: بنیاد نخبگان، قاریان و حافظان را به راحتی کنار گذاشته است و متأسفانه هیچ کسی نیز اعتراضی نمی‌کند.

گروه تواشیح بقیه الله تهران

هاشم سلطانی‌نژاد، حافظ کل قرآن از استان کرمان و رتبه برتر سی امین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم(۱۳۹۲) در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) برخی افراد نسبت به امتیازاتی که به برگزیدگان مسابقات بین‌المللی قرآن می‌رسد، اعتراض می‌کنند و باید به این افراد گفت به جای اینکه دنبال این باشید که بگویید، چرا به نفر اول مسابقات بین‌المللی امتیاز داده شده است به دنبال ایجاد وحدت رویه بین قرآنیان باشید و تلاش کنید تا قرآنیان را به هم نزدیک کنید تا کارهای قرآنی رشد و توسعه پیدا کند
وی افزود: در حالی که برخی معتقد هستند دلیلی ندارد، امتیازات ویژه‌ای به برگزاری مسابقات قرآن داده شود، اما واقعیت این است که سیستم مسابقات قرآن در ایران به این شکل است که باید سال‌های سال زحمت بکشی تا در کشور دیده شوی و زمانی که رتبه کشوری یا بین‌المللی آوردی و دیگر حق شرکت در مسابقات را نداشتی برای همیشه از صحنه حذف می‌شوی
سلطانی‌نژاد یادآور شد: متاسفانه هدف از برگزاری مسابقات قرآن در کشور ما تنها برگزاری مسابقه است و اینکه برگزیدگان بعد از مسابقات فعالیت خود را چگونه دنبال می‌کنند، اهمیتی ندارد. برای متولیان اهمیتی ندارد که قاری و حافظ برتر کشوری و بین‌المللی شاید در حوزه‌های مختلف دیگر نیز توانمندی‌هایی داشته باشد

وی با بیان اینکه بنده به عنوان دبیر دینی و عربی در آموزش و پرورش فعالیت دارم، عنوان کرد: فوق‌ لیسانس فیزیک دارم، اما به این دلیل که جایی برای تدریس درس فیزیک نبود معلم دینی و عربی شدم اما به این دلیل که مدرک تحصیلی‌ام فیزیک است دوست دارم در این رشته تدریس کنم
سلطانی‌نژاد ادامه داد: زمانی که رتبه بین‌المللی را به دست آوردم انگار نه انگار که من رتبه دارم و جایگاهی دارم و در آموزش و پرورش هیچ کاری به من ندادند
وی با بیان اینکه توجه به رتبه‌های اول مسابقات بین‌المللی فقط مربوط به چند روز برگزاری مسابقات و چند روز پس از مسابقات است، گفت: آقای مجتبی فردفانی که امسال اول شد از این پس دیگر دیده نمی‌شود و همان طور که حافظان برتر مسابقات بین‌المللی قرآن در سال‌های گذشته فراموش شده‌اند
این حافظ کل قرآن با بیان اینکه به رشته قرائت توجه بیشتری می‌شود، یادآور می‌شود: در زمینه قرائت هرسال از قاریان دعوت می‌شود تا در مسابقات بین‌المللی قرآن بخوانند اما کسی با حافظان قرآن کاری ندارد و حتی حافظ برتر مسابقات امسال برای تلاوت در مراسم افتتاحیه مسابقات سال آینده دعوت نمی‌شود
وی در ادامه به نبود امتیازات برای قاریان و حافظان در بنیاد ملی نخبگان اشاره کرد و افزود: بنیاد نخبگان قاریان و حافظان را به راحتی کنار گذاشته است و متأسفانه از قاریان و حافظان نیز صدایی در نمی‌آید. در بنیاد ملی نخبگان مدام قوانینی تصویب می‌شد اما در نهایت خبری نیست و زمانی که مراجعه می‌کنیم هیچ توجهی به ما نمی‌شود

دارنده مدرک درجه یک حفظ قرآن اظهار کرد: بنده سال ۹۰ به بنیاد ملی نخبگان مراجعه کرده و با وجودی که مدارک مربوطه را به طور کامل ارائه کردم اما گفتند صبر کنید؛ الان پنج سال است که صبر می‌کنم و هیچ خبری نیست؛ نفرات اول مسابقات بین‌المللی و دارندگان درجه یک قرائت و حفظ هیچ جایگاهی در بنیاد ملی نخبگان ندارند
وی با گله‌مندی از اینکه توجه‌ها به حافظان و قاریان تهران بیشتر از شهرستان‌ها است، گفت: البته حافظان بین‌المللی که در تهران ساکن هستند نیز مورد توجه نیستند و اسمی از آنها نیست در حالی که به قاریان در برخی استان‌ها و شهرستان‌ها توجه می‌شود. به نظر می‌رسد نگاه‌ مسئولان به سمت خاصی است و حافظان قرآن جایگاهی ندارند
سلطانی‌نژاد در ادامه با اشاره به دعوت سازمان اوقاف از هنرمندان برای حضور در مسابقات بین‌المللی قرآن گفت: سازمان اوقاف که می‌تواند هنرمندان و بازیگران را دعوت کند چرا از قاریان و حافظان برای حضور در مسابقات قرآن دعوت نمی‌کند؟ 
وی در این بخش از سخنان خود عنوان کرد: بنده اهل کرمان هستم اما به دلیل شرایط خاص زندگی که دارم مجبور هستم در شیراز زندگی کنم و البته به این دلیل که در این شهر کسی را نمی‌شناسم جلسه قرآن هم برپا نکرده‌ام و البته مشکلاتی هم دارم که مانع از برگزاری جلسه قرآن می‌شود
دارنده رتبه اول مسابقات بین‌المللی قرآن عنوان کرد: بنده مدرک درجه یک حفظ قرآن از سازمان دارالقرآن دریافت کرده‌ام و سال گذشته نیز این سازمان اعلام حمایت برای برپایی جلسه قرآن داشت، اما به این دلیل که من در کرمان زندگی نمی‌کنم، نپذیرفتم و یکی از دوستانم را معرفی کردم که جلسه قرآن در کرمان برپا کند.

 

  • بقیه الله

نظرات  (۱)

  • مجتبی نویان
  • دلیل حال وروز وضعیت قران کریم در این روزگار مسئولانیست که اصلا این کاره نیستند و با باند بازی روی کارها چنبره زدهاند . سالهای سال است ....

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی